Vanliga frågor

Hur fungerar Get Deals?



1) Vi förhandlar med företag i Stockholm för att få en 50-90% rabatt på deras produkter och tjänster med användningen av våra vouchers. Vi lägger ut dessa erbjudanden på vår webbsida med de tillhörande vouchers. Alla erbjudanden/deals är går att köpa under en tidsbegränsad period och har ett maxtak på antal vouchers som vi får sälja.

2) Du hittar erbjudandet du tycker om och köper vouchern till ett symboliskt pris. När du är redo att köpa, klicka på den Köp-knappen. Vi kommer då be dig att logga in på eller skapa ett Get Deals-konto och sedan fylla i dina bankkortsuppgifter alternativt dina PayPal-uppgifter. När ditt köp har gått igenom din voucher kommer vara tillgänglig på ditt Get Deals konto under Mina Deals. Denna voucher ger dig rätt att dra nytta av rabatten.

3) Sedan använder du vouchern direkt när du köper produkten, tjänsten eller upplevelsen från företaget för att få rabatten.

OBS.: Alla våra vouchers har restriktioner på hur och när man kan använda dem, såsom giltighetstid, vilket tydligt framgår i Dealen Villkor på deal-sidan. Det är viktigt att du läser det innan du köper dealen för att vara säker på att du godkänner villkoren för dealen.


Hur använder jag min voucher?



Gå till "Mina deals" för att ladda ner och skriva ut din voucher eller ta fram den i Get Deals-appen. Tillhandahålla vouchern direkt till leverantören under ditt besök för att få rabatten.

Om dealen kräver online-bokning du kan genomföra reservationen genom länken som finns angiven under "Om Företaget" på dealens sida eller genom att ringa/maila företaget och ange voucherkoden vid reservation.

Om dealen är en produkt, kan du använda rabattkod som en promo-kod vid utcheckningen på leverantörens webbsida.

OBS.: Varje voucher har en specifik giltighetstid och du måste använda din voucher inom giltighetstiden för att företaget ska kunna acceptera den. Utgångsdatumet anges i Dealens villkor. Glöm inte att informera företaget att du är en Get Deals-kund.


Behöver jag betala något extra?



Genom att köpa vouchern du inte betalar för produkten, tjänsten eller uppleva sig själv. En voucher endast ger dig rätt att dra nytta av rabatten från företaget/leverantören. Sedan använder du vouchern direkt när du köper produkten, tjänsten eller upplevelsen från företaget för att få rabatten (betala Deal pris i stället för Fullt pris som anges på dealen sidan.

Läs också Dealens villkor för att se om övriga skatter eller avgifter tillkommer vid beställning, bokning eller incheckning. Om du är osäker, kontakta leverantören för att be om extra kostnader.


Om Resor och Utflykter



Oavsett om du söker inspiration eller är redo att boka din semester kan du finna resan du letar efter på Get Deals. Hitta ett stort utbud av hotell och utflykter på nationella och internationella destinationer. Få upp till 70% rabatt på hotell, resorts, utflykter och andra boenden. Get Deals agerar som mellanhand. Du köper vår kupongen och ta den till researrangören för att få rabatt.


Om Produkter



På Get Deals du kommer hitta ett brett utbud av hemprodukter, inredning, elektronik, skönhet & modeprodukter.

När du köper en Get Deals-voucher för en produkt, måste du inlösa den på ett företags hemsida. Du behöver kontakta företaget direkt för att få information om din beställning, frakt och leverans.Du hittar företagets kontaktinformation på din Get Deals-voucher.


Min Get Deals-kod fungerar inte



Din voucher innehåller både en Get Deals säkerhetskod och en QR-kod, någon av dessa koder ska lösas in. Om ett alternativ inte fungerar - prova andra. Också uppmärksamma de datum som gäller för när koden kan börja användas eller på sista dagen att använda vouchern.

Nästa steg i dessa fall är att vara helt säker på att skriva in rätt kod korrekt i rätt fält, utan extra tecken eller mellanrum. Om det finns nollor i din kod, prova med att byta ut dem mot bokstaven O och vice versa. Vi rekommenderar att kopiera och klistra in koden direkt från din voucher, för att vara helt säker på inga extra tecken eller mellanrum inkluderas.

Om det ändå inte fungerar kan det vara så att din kod är ogiltig. Detta fel kan uppstå när koden inte är korrekt uppladdad i företagets databas i samband med att dealen gick live. För att lösa detta, vänligen kontakta företaget direkt och informera om ditt problem så att de kan aktivera din kod eller lösa in den manuellt. Du kan se företagets kontaktinformation på din voucher.


Vad händer om giltighetstiden på min voucher går ut?



Varje voucher har en specifik giltighetstid och du måste använda din voucher inom giltighetstiden för att företaget ska kunna acceptera den. Om du upplever några svårigheter i samband med att du utnyttjar din voucher så är det viktigt att du informerar oss om detta innan giltighetstiden går ut genom att kontakta oss på support@ getdeals.se


Jag kan inte boka den tid eller reservationen som jag önskar



Ibland efter att en deal har varit live så kan vissa datum blivit fullbokade på grund av hög efterfrågan. Därför rekommenderar vi dig att boka din tid så tidigt som möjligt. Om du inte kan hitta en tid som passar inom 14 arbetsdagar från det att du köpt dealen så kan du få hjälp av oss genom att klicka på "Jag behöver mer hjälp", så kan vi hjälpa dig med ett återköp. Annars så rekommenderar vi dig att ge bort din voucher till en kompis som kan njuta av dealen istället!


Jag kan inte eller vill inte använda min voucher längre



Om du inte har använt din voucher, så har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter ditt köp. Om du önskar att ångra ditt köp efter 14 dagar, vänligen kontakta oss genom att emaila oss på retur@getdeals.se så kommer ditt ärende att hanteras från fall till fall.


Finns det begränsningar på när jag kan använda min Get Deals



Varje voucher har en specifik giltighetstid och du måste använda din voucher inom giltighetstiden för att företaget ska kunna acceptera den. Inom giltighetstiden kommer du vanligtivis kunna använda din voucher då företagets verksamhet har öppet, men detta är dock inte alltid fallet (speciellt då företaget har högre belastning under vissa tider), därför är det alltid viktigt att läsa det finstilta på din voucher för att se om det finns speciella restriktioner att ta hänsyn till.


Betalningen har gått igenom, men jag kan inte hitta köpet



Du kan hitta ditt köp på ditt Get Deals-konto under "Mina deals"-fliken. Om du inte kan hitta ditt köp där, men ditt kontoutdrag från banken visar att betalningen har gått igenom vänligen kontakta vår kundtjänst på support@getdeals.se


Mitt köp håller fortfarande på att bearbetas eller har misslyckats



Om ditt köp står som att det håller på att bearbetats eller har misslyckats, så betyder det att betalningen tyvärr inte har gått igenom. Om du vill försöka köpa dealen igen så bör du överväga om du ska byta betalningssätt (såsom Paypal eller ett annat kreditkort). Om du är orolig för att köpet som håller på att bearbetas kommer att gå igenom vid ett senare tillfälle, vilket leder till att du sedan har köpt två deals såhjälper vi dig gärna med ett återköp på den vocher du inte vill ha. I sånna fall, kontakta oss så snart som möjligt på support@getdeals.se.


Websidan accepterar inte mitt betalningssätt



Om din betalning inte går igenom, och du är säker på att du skrivit in alla siffror korrekt, så kan din bank satt en säkerhetsspärr på kortet som omöjliggör köp på Internet eller så har du något fel på ditt kort. Prova att istället använda ett annat betalningssätt såsom Paypal eller prova med ett annat bankkort.


Jag är osäker på om köpet gick igenom



Gå in på "Mina köp" på ditt Get Deals-konto för att de om köpet har gått igenom. Om du fortfarande inte ser köpet du letar efter, prova att logga ut och logga in med en annan mailadress som du kan ha kopplat till ditt Get Deals-konto.


Problem med företaget

Jag har frågor angående dealen eller företaget



Du hittar all information om dealen på själva deal-sidan där du genomförde köpet av din voucher, och på din voucher. Om du har några frågor om företaget så är det bästa sättet att kontakta företaget direkt, i och med att de är fullt insatta i sin verksamhet. Du hittar företagets kontaktinformation och/eller hemsida på din voucher och i dealen.


Jag kan inte komma i kontakt med företaget / Företaget besvarar inte mina samtal eller mail



Ibland kan det vara svårt att nå företaget i samband med att dealen har gått live. Försäkra dig om att du använder rätt kontaktinformation som står i inlösningsinstruktionerna på din voucher. Om du har väntat i mer än en vecka och fortfarande har problem med att få kontakt med företaget, vänligen kontakta oss genom på support@getdeals.se. Om du kan ge ditt telefonnummer och några detaljer om problemet kommer vi kontakta företaget och be dem kontakta dig direkt.


Jag har använt min vocher, men är inte nöjd med min upplevelse



Vi vill alltid att du ska få en underbar upplevelse när du utnyttjar din voucher. Om du är missnöjd med din upplevelse hos företaget, vänligen informera oss om detta genom att klicka på support@getdeals.se. Vi kommer då undersöka ditt ärende och arbeta för att se till att det inte händer igen.


Min deal har blivit avbruten



Om du har blivit informerad av företaget att de inte längre tar emot Get Deals-vouchers så kommer vi se till att du inte riskerar något! Vi kommer i de flesta fallen att kunna lösa problemet så att företaget kan fortsätta Get Deals-samarbetet men om det inte går att lösa så kommer att genomföra ett återköp till dig. I vilket fall som helst så rekommenderar vi dig att kontakta vår kundtjänst genom på support@getdeals.se så att vi kan registrera ärendet ifall du är den första som får reda på det.


Företaget accepterar inte min voucher



Vi vill alltid att du ska få en underbar upplevelse när du utnyttjar din voucher. Om ett företag inte vill acceptera din oinlösta voucher, ber vi dig att kontakta oss på support@getdeals.se så att vi kan lösa situationen så snart som möjligt.


Företaget har inget minne av min bokning



Vänligen kontakta vår kundtjänst genom att kontakta oss på support@getdeals.se så ska vi göra vårt bästa för att lösa missförståndet. Vad som än händer så ser vi till att du inte riskerar något.


Företaget har stängt



Om företaget har stängt ner, vänligen informera oss kontakta oss på support@getdeals.se . Ibland löser vi det genom att ge dig möjligheten att utnyttja din voucher hos ett annat företag, men du kommer alltid att få möjligheten att få pengarna tillbaka om så önskas. Vad som än händer så kommer vi se till att du aldrig riskerar de pengar som du spenderar hos oss.